Du kan se och vid behov ändra informationen för ditt S-användarkonto på s-användarkonto.fi när du loggar in i tjänsterna.
Du behöver ett S-användarkonto när du handlar i S-gruppens webbutiker eller använder S-gruppens mobilapplikationer. När du kopplar ditt S-Förmånskort till ditt S-användarkonto får du Bonus och andra ägarkundsförmåner även för dina nätköp.
Genom att bekräfta ditt telefonnummer ökar du säkerheten för ditt S-användarkonto. Detta gör det möjligt att logga in med textmeddelanden i stället för e-post i framtiden. Gör så här:
Ett S-användarkonto är inte bara ett sätt att logga in på våra webbtjänster. På adressen s-användarkonto.fi kan du också hantera och uppdatera dina egna kunduppgifter:
Om du har kopplat ditt S‑Förmånskort till ditt S ‑användarkonto kan du också logga in med bankkoder:
Lägg till uppgifterna för ditt personliga S-Förmånskort samtidigt som du skapar ett S-användarkonto. På så sätt identifierar du dig som ägarkund, och därmed får du Bonus och andra ägarkundsförmåner på dina nätinköp till exempel på Prismas och Sokos webbplatser, i S-gruppens nätbutik för mat på adressen s-kaupat.fi samt på Sokos Hotels webbplats sokoshotels.fi.
När du har lagt till informationen om ditt S-Förmånskort till S-användarkontot ser du i tjänsten de aktuella förmånerna specifikt riktade till dig under fliken Förmåner och tips. Genom mobilvyn på S-användarkontot kan du även lösa in de erbjudna förmånskupongerna på samma sätt som i S-mobilen.
I S-användarkontot kan du också följa med hur mycket Bonus och andra prisförmåner du har samlat ihop. Du kan också bjuda in andra personer i ditt ägarkundshushåll.
Du kan se och vid behov ändra informationen för ditt S-användarkonto på s-användarkonto.fi när du loggar in i tjänsterna.
Du kan ansluta ditt personliga S-Förmånskort till dina egna uppgifter samtidigt som du skapar ett S-användarkonto åt dig själv. Informationen läggs till dina kunduppgifter efter att du uppgett om du är personkund eller företagskund. Var beredd på stark bankautentisering.
Du kan också ansluta ett S-Förmånskort till din kundinformation i efterhand på sidan Mina uppgifter på S-användarkontot under Förmånskort och medlemskap . I tjänsten S-kaupat.fi kan du lägga till uppgifter under Min profil.
Om du inte lyckas lägga till ditt S-Förmånskort i tjänsten, kontakta S-gruppens kundtjänst för ägarkunder, tfn 010 76 5859, mån–fre 9–16 (mta/lna) eller skicka oss ett meddelande med responsformuläret på adressen https://www.s-kanava.fi/sv/responsblankett. Välj sedan Ägarkundsrelationen, S-Förmånskortet och Bonus.
Datasäkerhetsinställningarna i din webbläsare kan förhindra att en cookie som är viktig för att logga in sparas. Om cookien kan inte sparas hamnar du efter att ha angett inloggningskoden på sidan “Inloggning misslyckades” (felkod: AUTH-4376).
Inloggningsfel uppstår oftast med webbläsare på mobila enheter, särskilt med Samsung webbläsare.
Om ett fel uppstår, försök att logga in med en annan webbläsare eller enhet. Problemet kan också åtgärdas genom att försöka logga in igen.
Om felsituationen fortsätter, kontakta S-gruppens ägarkundtjänst, tel. 010 76 5859, mån-fre kl. 9-16 (mta/lna)