Om du ännu inte är ägarkund eller tillhör ett ägarkundshushåll kommer du först att bli ombedd att ansluta dig för att kunna fortsätta aktiveringen av S-mobil.
4. S-mobils banktjänster
När du har loggat in kontrollerar S-mobil om du kan aktivera bankfunktionerna.
Om du inte har ett konto eller nätbankskoder hos S-Banken kan du öppna S-Bankens tjänster genom att välja "Öppna S-Bankens tjänster." Genom att välja "Hoppa över" fortsätter du med aktiveringen av S-mobil utan banktjänster.
5. Godkänn användarvillkoren
Bekanta dig med användarvillkoren för S-mobil.
Klicka på “Godkänn”.
6. Aktivera identifiering
Godkänn villkoren för identifiering genom att klicka på “Aktivera”.
7. Ange PIN-kod
Välj en fyrsiffrig PIN-kod.
Din PIN-kod får inte innehålla sekventiella siffror (som 1234) och måste innehålla minst två olika siffror (som 1256).
Klicka på “Nästa”.
Skriv in samma PIN-kod igen för att bekräfta.
Klicka på “Nästa”.
8. Kontrollera och bekräfta ditt telefonnummer
Klicka på “Beställ bekräftelsekod”.
Om ditt telefonnummer inte finns i S-Bankens kunduppgifter, kommer du att bli ombedd att lägga till det antingen i nätbanken eller vid närmaste Ägarkundtjänst och S-Banken -servicepunkt.
9. Ange bekräftelsekod
Ange den bekräftelsekod som du fått via SMS.
Klicka på “Nästa”.
10. Aktivera fingeravtrycks- eller ansiktsigenkänning
Här kan du aktivera fingeravtrycks- eller ansiktsigenkänning.
Klicka på “Aktivera” eller “Hoppa över”.
11. Tillåt meddelanden
S-mobil kan skicka meddelanden till dig, till exempel om nya förmånskuponger eller viktiga meddelanden.
Välj om du vill ta emot notiser.
Klicka på “Tillåt meddelanden” eller “Tillåt inte meddelanden”.
12. Slutför aktiveringen
Klicka på “Börja använda appen”.
Du kan välja önskat språk (finska/svenska/engelska) för S-mobil i appens “Jag”-avsnitt.
Viktigt! Håll kodtabellen i tryggt förvar. Du kommer att behöva den om du förlorar din telefon eller om du vill aktivera S-mobil på en ny telefon.