Ladda ner appen och dra full nytta av dina förmåner som ägarkund.
S-mobil är ägarkundens egna app där S-Förmånskortet, butiker och banktjänster smidigt följer med dig överallt.
Ladda ner S-mobil från din egen appbutik. Du kan ta i bruk S-mobilappen med antingen S-Bankens eller andra banks webbkoder eller mobilcertifikat, så länge du är medlem i ett ägarhushåll. Du får tillgång till S-Bankens tjänster i S-mobil om du har ett konto och webbankskoder hos S-Banken. Av säkerhetsskäl kan S-mobil endast tas i bruk och användas i Finland.
Så här aktiverar du S-mobiili:
a) Aktivering av S-mobiili med S-Bankens koder
b) Aktivering av S-mobiili med andra än S-Bankens koder
S-mobil applikationen kan användas med iPhone och Android smarttelefoner. Försäkra dig om, att du har minst följande version av operativsystemet: iOS 12 eller Android 8.0.
Såhär granskar du operativsystemversionen:
Såhär uppdaterar du operativsystemet:
S-mobil är en mobilapp avsedd för ägarkunder i S-gruppen. I appen finns tjänster som hänför sig till ägarkundsrelationen och S-Banken-kundrelationen samt bonusuppgifter och aktuella förmåner.
I S-mobil kan du kontrollera bland annat dina bonusuppgifter, elektroniska kassa- och garantikvitton samt förmåner som du erbjuds. Du har tillgång till elektroniska kvitton när du har aktiverat dem i S-mobil eller på Oma S-kanava. S-mobil är även en bank i din mobil. Du kan kontrollera kontotransaktioner och betala räkningar. Du ser dina kort och kan till exempel redigera säkerhetsgränserna för korten och kontrollera dina kredittransaktioner. Du kan också köpa fondandelar och följa upp dina fondbesparingar samt sköta låneärenden. Läs mer om banktjänsterna på S-Bankens webbplats.
Börja med att ladda ned S-mobil i appbutiken i din telefon (tills vidare Google Play och Apple App Store). Appen kan laddas ned till antingen Android- eller iPhone-telefoner. Observera att alla Android-telefoner av märket Huawei inte har tillgång till Google Play och i dessa går det tills vidare inte att använda S-mobil.
För den första inloggningen behöver du webbanskoder till S-Banken eller någon annan bank och du ska vara ägarkund eller höra till ett ägarkundshushåll.
Vid den första inloggningen får du tillgång till identifiering med S-mobil. Därefter kan du logga in med fingeravtryck, med en kod som du själv har valt eller, i iOS-telefoner som har ansiktsigenkänning, med Face ID.
För att kunna ta i bruk appen S-mobil måste du ha ett bekräftat mobiltelefonnummer för SMS-bekräftelse i dina kunduppgifter. Bekräftelsekoden som skickas till mobiltelefonen ökar säkerheten för betalningar och skötsel av bankärenden. Du kan tillägga ditt telefonnummer antingen i S-Bankens webbank eller på S-Bankens närmaste kundtjänstställe.
I S-mobil kan du kontrollera bland annat dina bonusuppgifter, elektroniska kassa- och garantikvitton samt förmåner som du erbjuds. Du har också tillgång till elektroniska kvitton. S-mobil är även en bank i din mobil. Du kan kontrollera kontotransaktioner och betala räkningar. Du ser dina kort och kan till exempel redigera säkerhetsgränserna för korten och kontrollera dina kredittransaktioner. Du kan också köpa fondandelar och följa upp dina fondbesparingar samt sköta låneärenden. Läs mer om banktjänsterna på S-Bankens webbplats.
S-mobil är en bank i din mobil. Du kan kontrollera kontotransaktioner och betala räkningar. Du ser dina kort och kan till exempel redigera säkerhetsgränserna för korten och kontrollera dina kredittransaktioner. Du kan också köpa fondandelar och följa upp dina fondbesparingar samt sköta låneärenden. Läs mer om banktjänsterna på S-Bankens webbplats.
I S-mobil har du också tillgång till den praktiska tjänsten Spararen, som gör det enkelt och förmånligt att spara. Spararen är Finlands första mikrospartjänst som erbjuder dig en överlägset enkel sparform. Med hjälp av Spararen kan du spara i samband med att du använder pengar dagligdags. Du kan till exempel mikrospara vid dina kortköp, vilket innebär att du sparar 1 euro (förvalt belopp) vid varje debit-korttransaktion. Via din profil kan du ändra sparbeloppet och välja ett belopp mellan 0,50 och 5 euro. Du kan också spara din Bonus direkt i en fond. Läs mer om Spararen och hur du aktiverar tjänsten på S-Bankens webbplats.
I S-mobil visas de förmåner först som enligt kalkyler är mest relevanta för dig. Om en förmån gäller på flera verksamhetsställen visas det närmaste av dessa för dig, om du har tillåtit platstjänster. Om du inte har tillåtit platstjänster ser du det verksamhetsställe som enligt våra kalkyler är mest relevant för dig.
Det allmänna innehållet i S-mobil visas för kunderna i alla olika handelslag, i relevant ordningsföljd för varje specifik kund. I innehållsflödet finns det därför även förmåner som gäller på andra håll i Finland och som erbjuds av andra än det egna handelslaget.
Med sökfunktionen kan du söka ett visst verksamhetsställes aktuella innehåll. Du kan söka förmånskuponger eller annat innehåll genom att använda verksamhetsställets namn, adress eller ort som sökord. Om du till exempel använder sökordet ”restaurang” får du fram sådana verksamhetsställen där ordet ”restaurang” förekommer i namnet eller adressen.
Hur påverkar olika förbud på förmånerna i S-mobil?
På grund av förbudet mot marknadsföring kan vi inteanvända sådana uppgifter om dig som behövs för att rikta personliga förmånskuponger till dig. På grund av ditt förbud använder vi inte dina uppgifter för att rikta innehåll till dig, utan det innehåll som erbjuds visas i ordningsföljd utifrån verksamhetsställets avstånd till Helsingfors järnvägsstation. Förmåner som är avsedda endast för myndiga personer (t.ex. förmåner relaterade till alkohol) kan inte visas för dig. Alla övriga allmänna förmåner är dock tillgängliga för dig. Du kan också söka förmåner direkt genom att ange t.ex. Prisma i sökfältet. Kontrollera att du väljer rätt verksamhetsställe, i förteckningen kan även andra butiker och serviceställen som finns i anslutning till Prisma visas.
Om du förbjuder marknadsföring uppdateras information om det i rekommendationskalkylen och ändringarna visas i vyn ”Förmåner och tips” efter två dagar.
Om du förhindrar marknadsförings förbud, uppdateras information om det i rekommendationskalkylen och ändringarna visas i vyn ”Förmåner och tips” efter två dagar.
Innehållet kan ha en annan publikationstid än giltighetstid. Därför kan till exempel en förmånskupong visas innan den kan lösas in. På detta sätt vill vi säkerställa att du är medveten om förmånen redan innan den börjar gälla. Då är inlösningsknappen vit.
När du har valt språket svenska i S-mobil visas innehåll på svenska när det finns en svenskspråkig version, i annat fall visas det på finska.
Förmånskupongerna går att använda en gång och endast på ett av de verksamhetsställen där de gäller. En kupong ska uppvisas och användas i kassan, och efter det kan den inte användas på nytt.
Förmånerna som erbjuds i appen S-mobil visas också till alla inloggade ägarkunder på Yhteishyva.fi-hemsida, i avsnittet Edut ja vinkit (https://yhteishyva.fi/edut på finska). Du kan även lösa in kupongerna när du loggar in på Yhteishyväs hemsida med en mobil enhet.