SMIDIGARE VARDAG MED S-MOBILEN

Ladda ner appen och dra full nytta av dina förmåner som ägarkund.

S-mobil är ägarkundens egna app där S-Förmånskortet, butiker och banktjänster smidigt följer med dig överallt.

Med S-mobil kan du:

Så här kommer du i gång:

Ladda ner S-mobil från din egen appbutik. Du kan ta i bruk S-mobilappen med antingen S-Bankens eller andra banks webbkoder eller mobilcertifikat, så länge du är medlem i ett ägarhushåll. Du får tillgång till S-Bankens tjänster i S-mobil om du har ett konto och webbankskoder hos S-Banken. Av säkerhetsskäl kan S-mobil endast tas i bruk och användas i Finland.

Vanliga frågor om S-mobil

  • Ladda ner S-mobil från din telefons appbutik (Android: Google Play, iPhone: App Store).

    För den första inloggningen behöver du nätbankskoder från S-Banken eller en annan bank, och du måste vara ägarkund eller höra till ett ägarkundshushåll.

    Vid aktivering av S-mobil görs en SMS-bekräftelse för att kunna använda banktjänster i appen. Därför måste ditt telefonnummer finnas registrerat i kunduppgifterna, så att bekräftelsemeddelandet kan skickas. Du kan lägga till ditt nummer i dina kunduppgifter antingen via S-Bankens nätbank eller vid närmaste S-Bankens kundtjänstställe.

    Vid första inloggningen aktiveras identifiering i S-mobil, vilket gör det möjligt att i fortsättningen logga in med fingeravtryck, en självvald PIN-kod eller Face ID på iOS-enheter som stöder ansiktsigenkänning.

  • S-mobil applikationen kan användas med iPhone och Android smarttelefoner. Försäkra dig om, att du har minst följande version av operativsystemet: iOS 15 eller Android 8.0. 

  • Android:

    1. Öppna Inställningar.
    2. Scrolla ner och välj Om telefonen (eller Telefoninformation, beroende på enhet).
    3. Hitta sektionen Android-version – här ser du vilken version som är installerad.
    4. Du kan kontrollera eventuella uppdateringar under System > Systemuppdatering.

    iPhone (iOS):

    1. Öppna Inställningar.
    2. Välj Allmänt > Om.
    3. Under iOS-version ser du vilken version av operativsystemet du har.
    4. Kontrollera eventuella uppdateringar under Allmänt > Programuppdatering.
    1. Öppna S-mobil-appen.
    2. Tryck på Jag-knappen längst ner till höger.
    3. Scrolla ner och leta efter Information om appen.
    4. Här ser du appens versionsnummer.

    Om din app inte är uppdaterad kan du ladda ner den senaste versionen i Google Play Butik (Android) eller App Store (iPhone).

  • Förmånen kan synas i förväg för att säkerställa att du får information om den kommande förmånen i god tid. Knappen för att lösa in förmånen är grön när den är tillgänglig för inlösen.

  • De förmåner som erbjuds i S-mobil syns också på S-användarkontot, där du är inloggad som ägarkund, under avsnittet “Förmåner och tips”: https://s-kayttajatili.fi/sv/formaner. Du kan lösa in förmånerna genom att logga in på dessa sidor med din mobila enhet.

  • Du kan ladda ned S-mobil i appbutiken och registrera dig som användare från början, precis som du har gjort tidigare i din andra enhet. Antalet enheter är inte begränsat i S-mobil, utan du kan vara registrerad i flera samtidigt.

    Om du aktiverar S-mobil med S-Bankens bankkoder är det bäst att du tar bort onödiga enheter efter aktiveringen: Jag / Identifiering / Inaktivera.

  • Meddelandena från S-mobil hanteras från S-mobilens inställningar.

    Du kan antingen stänga av alla meddelanden eller välja att endast få vissa meddelanden, till exempel information om nya elektroniska kvitton eller förmåner.

  • S-Banken har begränsat användningen och uppdateringsmöjligheterna för S-mobil utomlands för att förhindra missbruk enligt följande:

    1. Begränsningar för nedladdning av S-mobil

    Du kan bara ladda ner S-mobil som en ny app när telefonens landsinställning är Finland (inklusive Åland) och du befinner dig fysiskt i Finland.

    2. Begränsningar för uppdatering av S-mobil

    Du kan bara uppdatera S-mobils appversion när telefonens landsinställning är Finland, Sverige eller Estland. Genom att ändra telefonens landsinställning till något av dessa länder kan du uppdatera appen även om du är utomlands.

    Ändra landsinställningen i appbutiken:

    iOS: App Store – Konto – Välj dig själv -> Land/region -> Ändra land eller region -> Välj land eller region för butiken som överensstämmer med din betalningsadress -> Finland

    Android: Play Butik – Öppna Google Play Butik på din Android-enhet -> Profilbild -> Inställningar -> Allmänt -> Konto- och enhetsinställningar -> Land och profiler -> Välj det land du vill lägga till ett konto för -> Lägg till en betalningsmetod för det landet enligt instruktionerna på skärmen

  • S-mobil är din bank i telefonen. Du kan granska kontotransaktioner och betala räkningar. Du ser dina kort och kan till exempel ändra kortens säkerhetsgränser och granska kredittransaktioner. Du kan också köpa fonder, följa dina fondsparanden och hantera lån. Läs mer om banktjänsterna på S-Bankens webbplats.

    S-mobil ger dig också tillgång till den praktiska tjänsten Spararen, som gör det enkelt och förmånligt att spara. Läs mer om Spararen och hur du tar den i bruk på S-Bankens webbplats.